کراکر نوعی خوراکی است که از ارد تهیه می شود.
وسط روز یا در حین انجام کار برای رهایی از فشار گرسنگی به نزدیک ترین سوپرمارکت مراجعه می کنید. معمولا نخستین چیزی که توجه شما را جلب می کند یکی از پرطرفدارترین تنقلات دنیا است، یعنی بیسکویت و انواعش. بیسکویت واژه ای فرانسوی است و احتمالا می دانید که از ابداعات کارگران کشتی و ارتشی ها در زمان جنگ جهانی است.
شاید تا بحال نام کراکر به گوشتان نخورده باشد
کراکر همان بیسکوییت ترد مربع شکل با سطح اغشته به ذرات درشت نمک یا شکر با انواع طعم ها می باشد.
کراکر در واقع نوعی بیسکوییت است با این تفاوت که در تکنولوزی ان برای بهبود کیفیت بافت و بهبود طعم از تخمیر استفاده می شود.
کراکر ها معمولا ترد و نازک وشکننده هستند.
بیسکومن یک کراکر تازه وارد به بازار ایران است.و به جهت طعم و مزه خاص و منحصر بفرد خیلی سریع در بازار جا ی خود را پیدا خواهد کرد.
توصیه میکنیم اگر تا بحال مزه اش را امتحان نکردین همین امروز این کار را انجام دهید.
بیسکومن تولید ایران در شرکت مانی مان پارس می باشد .
این بیسکوییت به دلیل بافت تردی که دارد در دسته ی کراکر ها دسته بندی می شود و لی چون کلمه بیسکوییت مصطلح تر است ماهم مثل بقیه بیسکوییت صدایش میکنیم.
بسته ی ان ۵۰ گرم ومختص خوردن یک وعده ی یک نفر است.
از مشخصات منحصر بفرد این بیسکویت
۱- طعم خاص کاپوچینو
۲-دارای شیر
۳-حاوی پودر قهوه ی طبیعی
۴- تاریخ بروز و قیمت منحصر بفرد ان است.
بسته بندی با طراحی خاص که در اتلیه ی شرکت مانی مان طراحی شده و حال وهوای طعم انرا دارد.بسته را که باز کنی ردیف بیسکویت های نازک که در کاسه ای پلاستیکی کنار هم قرار گرفته اند و رنگشان قهوه ای و بررویشان هم با دانه های درشت شکر تزیین شده است.
مصرف سرانه ی بیسکویت در ایران بسیار پایین است که این مسئله به آگاهی کم مصرف کنندگان این ماده ی غذایی برمی گردد . بیسکویت بیشتر برای پذیرایی به کار می رود و این امر از دلایل اصلی عرضه ی بیسکویت در بازار ایران به حساب می آید . همچنین باید یادآور شد که در ایران فرایند توسعه ی محصول برای بیسکویت بسیار کم انجام شده است . بیشتر خانواده های ایرانی نیز به طور منظم بیسکویت مصرف نمی کنند و محصولاتی مثل نان و کیک در سبد مصرف خانوار از اهمیت بالاتری برخوردار است .
انتظار می رود که در طول دوره ی پیش بینی بازار بیسکویت ایران رشد مثبتی را تجربه کند .
همچنین مصرف کم بیسکویت و میل قوی مصرف کننده برای تجربه ی طعم ها و کیفیت های جدید دو عامل مهم پیشبرنده ی بازار بیسکویت در ایران خواهند بود.
بازار بیسکویت در جهان، روزهای امیدوارکنندهای را میگذراند و انتظار میرود شاهد رشدی پایدار حداقل در یک دهه آینده باشد. خلاقیت و نوآوریهای موجود، به طور دائم و پیوسته، بازار این محصول را در جهت مثبت، دچار تحول میکند. انتظار میرود ارزش دلاری این بازار تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۲۵ میلیارد دلار بالغ شود. مزهها و طعمدهندهها و غلات جدید، شکل و بستهبندی و نحوه عرضه خلاق، مردم را در هر گروه سنی در سراسر جهان مشتاق مصرف انواع این محصول میکند. این نوآوریها خصوصاً در بخش نحوه عرضه و بستهبندی، شدیداً به کمک تولیدکنندگان آمده است. بررسیها نشان میدهد بستهبندیهایی که مخصوص مصرف یک نفر باشدو تازه و سالم و قابل حمل باشد و در عین حال صرفه اقتصادی داشته و باعث افزایش قیمت محصول نشود، میتواند تاثیر بسیاری بر اقبال یک محصول داشته باشد. در عین حال با توجه به نگرانیهای مردم درباره سلامت محصولات و مواد استفادهشده در آن، به نظر میرسد هرچه محصولی برچسبهای ارزش غذایی خواناتری داشته باشد که هم جزئیات را بیان کرده و هم صادقانه باشد، احتمال بیشتری دارد از سوی یک خریدار بالقوه انتخاب شود .به نظر میرسد در سالهای اخیر اقبال به انواع بیسکویتهای شور، یا همان کراکرها،به دلیل اینکه راحتتر میتوان آنها را با مواد معدنی و ویتامین و بدون تغییر مزه غنی کرد و هم به دلیل اینکه شکر بسیار کمتری در آن به کار رفته، بسیار بالاگرفته است.
عوامل موثر بر تقاضا در بازار جهانی بیسکویت
۱-افزایش شهرنشینی،
۲- افزایش درآمد قابل تصرف
۳- زندگیهای پرمشغلهای که لزوم دسترسی آسان و راحت به غذا را الزامی کرده است،
۴-ارزش غذایی بالاتراز بقیه تنقلات
تنوع در بازار این محصول که تا مدتی قبل محصولی لوکس تلقی میشد اما در حال حاضر همه بخشهای اجتماع مصرفکننده آن هستند، هر روز در حال گسترش است.