دسته بندی : عمومی

به گزارش مانی مان، آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چند نوع بیسکوئیت در سراسر دنیا وجود دارد و این خوشمزه‌های کوچک چگونه پخت می‌شود؟ روز جهانی بیسکوئیت که همه ساله در بیست‌ونهم ماه می برگزار می‌شود، بهانه‌ای است تا مردم در مورد این خوراکی محبوب بیشتر فکر کنند و به پخت آن‌ها برای گذراندن لحظاتی شاد در کنار یکدیگر بپردازند.

بیسکوئیت‌ها معمولاً در نقاط مختلف دنیا با شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی قابل دسترسی است؛ به عنوان مثال، بیسکوئیت‌های آمریکایی اغلب به شکل نان‌های رولی کوچکی است که در صبحانه‌ها بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرد، این در حالی است که بریتانیایی‌ها از واژه بیسکوئیت برای اشاره به نان‌های کوچکی که در آمریکا به «کلوچه» شهرت دارد، استفاده می‌کنند. بیسکوئیت‌ها به هر شکل و اندازه‌ای که باشد در میان اغلب مردم دنیا محبوبیت خاص خود را دارد و نامگذاری یکی از روزهای سال به این خوردنی‌های خوشمزه می‌تواند بهانه‌ای باشد تا مردم را از خوردن آن در کنار یکدیگر راضی نگه دارد و لحظات شادی را برای آن‌ها رقم بزند.

تاریخچه پیدایش و تکامل بیسکوئیت‌ها

بدون شک همه ما می‌دانیم که بیسکوئیت یک خوردنی مدرن نیست و تقریباً از دوران باستان وجود داشته است. در زمان‌های قدیم تاجران، نظامیان و حتی امپراتورهای اهل روم، یونان و مصر زمان‌هایی طولانی را در کنار دریاها یا سفر بر فراز آن‌ها سپری می‌کردند و در نتیجه به خوراکی‌های سبک و مقوی برای سیر نگه داشتن خود نیاز داشتند. در این سفرها، بیشتر دسترسی به غذاهای تازه غیرممکن بود، بنابراین ناخداهای کشتی‌ها، مسافران خود را با خوراکی‌هایی مانند کلوچه و بیسکوئیت سیر نگه می‌داشتند.

در دوران باستان، روش‌های نگه‌داری بیسکوئیت‌ها نسبتاً پیشرفته بود و مردم می‌دانستند که با خشک کردن خوراکی‌های خود، نه‌تنها می‌توانستند به مدت بیشتری آن‌ها را سالم نگه دارند، بلکه از میکروبی شدن آن‌ها نیز جلوگیری می‌کردند. در نتیجه، نگهداری و مصرف نان‌ها و بیسکوئیت‌های خشک در میان مردم سراسر جهان رایج بود و جالب این‌که این خوراکی‌های محبوب، با هدف درمان بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع، پزشکان دوران باستان، مصرف نان‌ها و بیسکوئیت‌های خشک را بسیار سالم‌تر از خوردن سایر خوراکی‌های آن زمان می‌دانستند و همین امر، محبوبیت این خوشمزه‌های کوچک را در میان مردم دوچندان کرد.

همراه داشتن بیسکوئیت‌ها و نان‌های خشک به هنگام سفر بر فراز اقیانوس‌ها تا دوران قرون وسطی نیز همچنان ادامه داشت و حتی بسیاری از حاکمان، برای نیرومند کردن نظامیان خود برای مبارزه با دشمنان، از این خوراکی‌ها برای تغذیه آن‌ها بهره می‌گرفتند.

تا قرن هفدهم، همچنان مصرف بیسکوئیت‌ها و نان‌های خشک با محتویات محدود به آرد و آب، در میان مردم سراسر دنیا رواج داشت تا این‌که مفهوم مدرن آن، متفاوت با گذشته شکل گرفت. در اوایل قرن هفدهم، مردم ایران تلاش کردند بیسکوئیت‌ها را با خلاقیت بیشتر پخت کنند و مواد بیشتری نظیر تخم‌مرغ، کره و خامه به مواد اولیه یعنی آرد و آب اضافه کنند. نتیجه این خلاقیت، پخت شیرینی‌ها و بیسکوئیت‌هایی با طعم بسیار لذیذتر از قبل را در پی داشت که به سرعت در سراسر دنیا ترویج یافت. در واقع، ایرانی‌ها اولین کسانی بودند که به پخت کلوچه‌های خوشمزه و شیرین پرداختند و نام خود را در تاریخ به ثبت رساندند. آن

چگونه می‌توان روز جهانی بیسکوئیت را جشن گرفت؟

بدون شک، در روز جهانی بیسکوئیت می‌توان در رویدادهای جالب بسیاری شرکت کرد و در همه آن‌ها، بدون توجه به رژیم، از مصرف انواع بیسکوئیت‌ها و شیرینی‌ها نهایت لذت را تجربه کرد.

بسیاری از مردم سراسر دنیا، در روز جهانی بیسکوئیت به پخت انواع آن می‌پردازند و لحظات شادی را در کنار اعضا خانواده و دوستان خود سپری می‌کنند. پخت نوع رومی بیسکوئیت‌ها به نام buccellumt، در میان مردم سراسر دنیا از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که بسیاری از آنان، با درست کردن این نوع خوراکی لذیذ، شادی روز جهانی بیسکوئیت را برای خود دوچندان می‌کنند.

بسیاری از مردم جهان نیز از این‌که شخصاً به پخت بیسکوئیت بپردازند، خودداری می‌کنند و به خرید انواع مختلف و خوشمزه آن برای جشن گرفتن روز جهانی بیسکوئیت می‌پردازند.

بسیاری از افراد با اعضای خانواده خود به پخت انواع بیسکوئیت‌ها، که طرز تهیه آن‌ها به وفور در اینترنت یافت می‌شود، می‌پردازند و سپس با خوردن این خوراکی‌های لذیذ همراه با چای یا نوشیدنی مورد علاقه خود در فضاهای سبز یا طبیعت، لحظاتی سرشار از نشاط را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند.
منبع: ایمنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.