برای نخستین بار در ایران، سمینار آموزشی مارکتینگ با حضور ۲۲۰ نفر از مدیران و فروشندگان کمپانی توزیع و پخش کالای تند گردش به شکل آنلاین برپا شد.
به دلیل ویروس کرونا و محدودیتها تجمع این سمینار به صورت غیرحضوری برگزار شد. این وبینار اختصاصی مارکتینگ با موضوع آدامس دنکسیر، با سخنرانی پروفسور احمد روستا و با حضوربازیگر معروف و خوشنام سینما آقای پوریا پورسرخ (سفیر برند این محصول) جهت پرسنل یازده شعبه کمپانی پخش تهران بوران اجرا شد که از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به طول انجامید. در این مراسم آقای پروفسور احمد روستا دو سخنرانی یک ساعته داشتند و همینطور آقای پوریا پورسرخ در خصوص دلایل همکاری خود با برند دنکسیر و برنامههایی که در پیش رو میباشد صحبت کردند.
جناب پروفسور احمد روستا در ارتباط با سفیر برند سخن گفتند. که در ادامه به صحبتهای ایشان میپردازیم.
به گفته ایشان سفیر برند بایستی دارای یکسری خصوصیات باشد:
1-سفیر برند بایستی جذاب باشد. جذابیت تنها یک نوع نیست ۷ نوع است.
2-مزیت نسبت به سایر سفیران برند داشته باشد.
3-بایستی یک جایگاه در مملکت داشته باشد. بایستی مورد قبول مردم و محبوب دلها باشد.
و ایشان در بین صحبتهایشان فرمودند همه شما سفیر برند هستید. در واقع هر نمایندهای، سفیر برند واقعی شرکت است.
سفیر برند: سفیر برند، شخصی است سرشناس و تاثیر گذار که به صورت رایگان و یا در ازای وجه برند و یا خدمت یک شرکت را تائید و ترویج میکند.
آقای پوریا پورسرخ از بازیگران سرشناس تلویزیون و سینما هستند که به تازگی به عنوان سفیر برند آدامس دنکسیر معرفی شدند.
سفیران دو گروه هستند:
1- نمایندگان، کارکنان و مشتریان که به صورت رایگان به عنوان سفیر برند کار میکنند.
2- افرادی که در ازای دریافت وجه برند و یا خدماتی را تائید و ترویج میدهند.
ویژگی سفیران برند:
1- دانش و معلومات بازاریابی نوین
2- ویژگیهای شخصی، شخصیتی و الزامی سفیر بودن
3- علاقهمندی و توانمندی برای حضور گسترده و تاثیرگذار در انواع رسانههای اجتماعی گوناگون
4- آگاهی و آشنایی کامل درمورد کالاها، خدمات وبرند شرکت
5- مهارتهای ارتباطی مفید، موثر و مطلوب با گروههای مخاطب
6- حرفهای بودن
7- توانایی گردآوری بازخورد و اطلاع رسانی شرکت
8- ارائه راه کارها و روشهای خلاقانه و نوآورانه برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر
9- تواناییهای مربوط به بازاریابی محتوایی و دیجیتال
10- قابلیت و خلاقیت بازاریابی توصیهای (دهان به دهان)
پروفسور همچنین در مورد خریداران امروز و نسل Z سخن گفتند.
مشتریان نسل Z بین ۷ سال و ۲۱ سال ایران و دنیا هستند. این نسل نسلی است که از روزی که متولد شده با دکمهها بازی کرده (با موبایل با اینترنت). این نسل تمایلی به رفتن به شاپینگ سنتر و غیره ندارد. نسل Z را دریابید. نسل Z بچههای دهه اواسط ۷۰، دهه ۸۰ و دهه ۹۰ امروز هستند که خریداران آینده شما هستند. نسل Z در آینده نسلی است که مینیاتوری زندگی میکند. مینیاتوری زندگی کردن خدمات ویژه میخواهد. نسل Z را برای بازاریابی آینده دریابید.
در ادامه به صحبتهای آقای پورسرخ میپردازیم.
همانطور که میدانید من این افتخار را داشتم سفیر برند آدامس دنکسیر شوم. همانطور که دکتر توضیح دادند سفیر برند نقش مهمی در مدیریت یک برند و یک استراتژی استدلالی دارند. نمونههای موفق آن همیشه در دنیا بوده است.
من برندم پوریا پورسرخ است. یک فرق با بقیه برندها دارد. برند من یکبار مصرف است یعنی با یک اشتباه امکان دارد آسیب بیبند. به خصوص در جامعه ما و فضای مجازی بیرحم که اخیرا شکل گرفته است. من میتونم سفیر یک برند شوم مثل یک بازیگر دیگر بگوییم اگر مردم خوششان آمد میخرند اگر خوششان آمده ادامه میدهند و اگه خوششان نیامد ادامه نمیدهند.
من از صحبتهای شما وام میگیرم وظیفهی من به عنوان سفیر برند این است که قبل هر چیزی یکسری تحقیقات انجام دهم. یک جمله کلیشهای است که میگویند: از کالای ایرانی حمایت کنید. عقیده من این است که وظیفه نداریم از کالای ایرانی حمایت کنیم، وظیفه داریم از کالای ایرانی حمایت کنیم که به ما هم احترام بگذارد. که پروفسور هم صحبتهای ایشان را تائید کرد که دلیل ندارد هر کالای ایرانی را حمایت کنیم. قبل از همکاری با این کمپانی در موردشان تحقیق کردم و از محصولاتشان استفاده کردم و به دوستان و اطرافیانم هم نمونه محصولاتشان را برای تست دادم تا متوجه کیفیت محصول شوم که خدا را شکر به دلیل سوابق خوبشان و کیفیت محصولشان تمایلم برای همکاری با این کمپانی بیشتر شد و متوجه شدم هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد.
در پایان این وبینار، پرسنل شعب سوالات خود را از جناب پروفسور روستا در مورد راهکارهای فروش و بعضی دغدغههای خود پرسیده و نتایج رضایت بخشی کسب کردند.
شمار محدودی از مدیران هر دو کمپانی مانی مان پارس و تهران بوران در مراسم وبینار حضور داشتند و مابقی اشخاص در شعبات بهوسیلهی اسکایپ بیزینس در این وبینار بزرگ حضور داشتند.
اشخاص عادی هم در لایو اینستاگرام کمپانی مانی مان پارس (صاحب برند دنکسیر) حضور داشتند و از این وبینار بهره بردند.
ارسال دیدگاه