کل فعالیتهایی که در عرصهی فروش کالاها و خدمات انجام میشود، تحت ۳ عنوان گروهبندی میشوند: تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی. که سفیر برند نقش موثری در این زمینهها دارد. زمانیکه فعالیتهای خود را در عرصه معرفی و فروش محصولات و خدمات خود شروع میکنید به سرعت متوجه میشوند که کارهای شما زیرمجموعه ۳ گروهبندی فوق قرار میگیرد. موفقیت زودهنگام یک کمپانی میتواند بهترین نمونه در این مورد باشد چنانچه کمپانیتان آغاز بسیار موفق و قابلتوجهای داشته یا در زمینهای مقام نخست را در اختیار دارید یا در عرصه خاصی میزان رشد کسب و کارتان سریعتر از دیگران است، قادرید از این موارد در آگهیهای تجاری خود بهره برده و با عنوان کردن این موضوعات کسب و کار خود را در مقایسه با دیگران متفاوت سازید.
کسب نقدهای مثبت از کارشناسان و اشخاص سرشناس هم در فزونی حسن شهرت برند شما خیلی اثرگذار بوده و در تصمیمگیری مخاطبان موثر است. به عنوان نمونه فیلمهایی که روی پرده میروند به جملاتی همانند «نشریه تایم ۵ ستاره به این فیلم داد!» و «برترینکمدی سال ۲۰۱۹» بسیار وابسته بوده و انتشار چنین جملاتی در مجلات و رسانهها باعث فزونی استقبال مخاطبان و در نتیجه موجب افزایش چشمگیر فروش فیلم میشود.
در اینجا پرسشی مطرح میشود که آیا بدون شهرت یافتن کسب و کارتان در بازار و عدم وجود اطلاعات لازم در نزد مشتریان قادرید بهموفقیت دست یابید و مقام نخست عرصه تجاری و صنعتی را که در آن فعالیت میکنید به خود اختصاص دهید؟ به منظور شناخته شدنشما احتیاج به تبلیغات و بازاریابی دارید تا مشتریان را نسبت به برندتان هوشیار سازید.
فراموش نکنید دریافت نقدهای مثبت و موفقیتهای زودهنگام تنها چیزهایی نیستند که به آنها احتیاج دارید، سفیر برند گزینهای است که قادر است کسب و کار شما را به اشخاص بسیاری معرفی کند و کارکرد خیلی سازندهای برای برندتان داشته باشد. نیاز به گفتن است به رغم اثر مثبت و سازنده انتخاب سفیر برند، اغلب دارندگان سرمایه و کارآفرینان از این مسئله چشم پوشی میکنند.
شخصی معروف و مورد علاقه مردم است که محصول یا خدمات شما را استفاده کرده و به علت رضایتمندی که از آن داشته اقدام بهمعرفی آن در مجامع مختلف کرده و از خصوصیات و مزیتهای آن صحبت میکند.
به احتمال ۱۰۰٪ تیزرهای تبلیغاتی را مشاهده کرده باشید که در آن سفیران برند حضور یافتهاند و به ارائه توضیحاتی درمورد کالا یا خدماتی میپردازند. جملاتی همانند «من به خاطر حرفهام در طول روز مسافت زیادی راه میروم و جهت کاهش خستگی و درد پا از کفشهای برند… استفاده میکنم، پیشنهاد میکنم شما هم امتحان کنید» یا «من یک دندان پزشک هستم و در پاسخ به بیمارانم که درمورد بهترین آدامس که برای سلامت دهان و دندان مفید است و در بازار موجود میپرسند، میگویم که من از آدامس… استفاده میکنم».
از یاد نبرید که یک سفیر برند قادر است به بهترین نوع ممکن (ولو بهتر از شما!) درمورد کالاهای شما صحبت کرده و آنها را توسعه دهد، زیرا که وی از فروش افزونتر این محصولات و خدمات کسب درآمد نمیکند و با اعتماد به نفس افزونتری قادر است از خصوصیات و برتریهای این کالاها سخن بگوید.
ارسال دیدگاه