دسته بندی : عمومی

سردردنتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که افرادی که با شروع اولین علائم میگرن یا سردرد زنجبیل مصرف می‌کنند درد کمتری احساس می‌کنند. ترکیبات موجود در زنجبیل باعث مسدود شدن ترشح هورمون‌های التهاب زا می‌شود. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به بهبود و تسکین آرتریت نیز کمک کند.

به عقیده‌ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و روزانه آبنبات زنجبیل میل می‌کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌کنند. زنجبیل مخصوصا وقتی به صورت تازه مصرف شود به هضم غذا کمک می‌کند، دردهای معده را تسکین می‌دهد.

همچنین  تحقیقات اخیر نشان می دهد، زنجبیل در بهبود درد قاعدگی اولیه مانند مفنامیک اسید و ایبوپروفن عمل می کند.

نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد: کپسول زنجبیل در بهبود درد دیسمنوره ی اولیه مانند مفنامیک اسید و ایبوپروفن عمل می کند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا علوم پزشکی تهران؛ این مطالعه با هدف مقایسه میزان اثربخشی کپسول زنجبیل با داروهای شناخته شده در درمان دیسمنوره اولیه، مفنامیک اسید و ایبوپروفن توسط “گیتی ازگلی” پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از همکارانش انجام شده است.

تحقیق از نوع کارآزمایی بالینی بر روی ۱۵۰ دانشجو با سابقه قاعدگی دردناک اولیه انجام شد.

نمونه ها از نظر شدت قاعدگی مشابه سازی شده و سپس به صورت تصادفی در سه گروه ۵۰ نفری قرار گرفتند.

افراد سه گروه از لحاظ سن، سن منارک، وزن، قد، BMI، رشته و سنوات تحصیلی، سمت در شغل پدر، تحصیلات و شغل مادر، ورزش منظم، طول و فاصله و مقدار خونریزی قاعدگی مشابه بودند.

زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید و ایبوپروفن در کاهش درد قاعدگی موثر است.

برای افراد گروه زنجبیل، کپسول حاوی ۲۵۰ میلی گرم زنجبیل، چهار بار در روز، به مدت سه روز از شروع خونریزی تجویز شد و به افراد گروه مفنامیک اسید و ایبوپروفن کپسول های مشابه با همان دستورالعمل و حاوی به ترتیب ۲۵۰ میلی گرم مفنامیک اسید و ۴۰۰ میلی گرم ایبوپروفن داده شد.

تاثیر داروها بر قاعدگی دردناک پس از پایان دوره ی درمان به وسیله سیستم امتیازبندی چند بعدی گفتاری بررسی و مورد قضاوت آماری قرار گرفت.

یافته ها حاکی از آن بود که بهبود شدت درد قاعدگی اولیه در سه گروه زنجبیل (۶۴ درصد)، ایبوپروفن (۶۶ درصد) و مفنامیک اسید (۵۸ درصد) تفاوت آماری معنی داری نداشت.

به عبارتی کپسول زنجبیل همانند دو داروی شیمیایی مرسوم در درمان درد قاعدگی موثر بود.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته و نتایج ذکر شده در بالا توصیه می‌کنیم روزانه یک عدد ابنبات زنجبیل کنار شیر یا چای خود اضافه کنید. می‌توانید از زنجبیل تازه برای تهیه‌ی غذاهایتان نیز استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.