دسته بندی : عمومی

پاستیلژلاتین یک ماده پروتئینی است که از هیدرولیز کلاژنی که در پوست، استخوان و بافت پیوندی حیوانات وجود دارد، تهیه می‌شود. ژلاتینی که از استخوان حیوانات تهیه می‌شود غضروف‌ساز است . کاربردهای وسیع ژلاتین در صنایع مختلف آن را به یک ماده با اهمیت تبدیل کرده است. شاید ندانید که پوکه کپسول‌های دارویی از ژلاتین تهیه می‌شود یا خیلی از چسب‌ها ژلاتین دارند. اما پرکاربردترین محل مصرف ژلاتین در صنایع غذایی است.

ژلاتین به چسب استخوان معروف است. گفته می‌شود ژلاتین موجود در ژله‌ها، دردهای مفصلی را کاهش می‌دهد و می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. کلاژن به طور مستقیم اثرات ضدالتهابی داشته و اثر مستقیم روی بافت مفاصل دارد. با بررسی دریافت ژلاتین و تاثیر آن روی استخوان این نتیجه به دست آمد که ژلاتین می‌تواند تاثیرات متفاوتی روی چگالی استخوان و وزن بدن داشته باشد. این تاثیر بیشتر روی استخوان ران دیده شده است.

در مطالعات دیگر نشان داده شد که تزریق ژلاتین، کلسیم موجود در گردش خون را بالا می‌برد که نشان می‌دهد استخوان در حال ساخت است. همچنین در سوءتغذیه پروتئین که وزن استخوان کاهش می‌یابد و موجب شکستگی می‌شود میزان مواد معدنی و چگالی استخوان ران با دریافت ژلاتین بیشتر می‌شود.

پاستیل از مواد مغذی برای کودکان است و به رشد و سلامتی آن ها کمک می کند. پاستیل ترولی از بهترین روش یعنی روش آنزیمی،  ژلاتین را از استخوان استخراج کرده و در محصولات خود استفاده می کند. شایان ذکر است این محصولات حلال می باشد و در شکل های زیبا و رنگارنگ و جذاب و با طعم های خاص و رویایی در دسترس می باشد.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.