لوگو نقش بسزایی در رشد و توسعه یک کمپانی دارد. در حالحاضر اغلب مردم نسبت به کالایی که خریداری میکنند یا خدماتی که دریافت می کنند آگاهی دارند. بهغیر از کیفیت، مشتریان به دیگر جنبهها مثل مسئولیت اجتماعی، سازگاری با محیط زیست و هویت اسم تجاری دقت میکنند.
زمانی که به آرم خاصی فکر میکنید درمییابید که خاطرات و اطلاعات خاصی در ذهن شما نقش بسته میشود. بهعنوان نمونه زمانی که آرم BMW را میبینید ذهن شما یک ماشین شیک را مجسم میکند که دارندهی آن دارای سطح اجتماعی بالایی است. به غیر از این، یک آرم به ذهن شما در رابطه با کالا و شرکتش شکل میدهد. ما در این مطلب به بررسی تعدادی از این لوگوهای مشهور در جهان میپردازیم.
نخست افسانهی نایک از کمپانی وارد کنندهی لوازم اسپرت blue ribbon شروع شد. در سال ۱۹۷۱ این کمپانی تصمیم گرفت که به تولید کفش اسپرت بپردازد و اساس این اسم تجاری که امروزه نایک معرفی میشود، گذاشته شد. جالب است بدانید که بنیانگذار نایک (فیلیپ نایت)، آرم نایک (swoosh) را بیاهمیت میدید و هوادار طرحهای بزرگ نبود.
آرم نایک را کارولین دیویدسون طراحی کرد و تنها ۳۵ دلار برای کارش سرمایه گذاری کرد. دیویدسون، با الهام از الهه یونانی نایک، تصمیم داشت با بهره بردن از این کار سرعت و جنبش ناگسستنی خود را نشان دهد. در سال ۱۹۷۸، تولید کنندگان کفش آرم مخصوص نایک را اندکی پایین برده و کل آرم را تیرهتر کردند. هیچ کس به این فکر نمیکرد که این طرح هندسی عجیب روزی در دنیا مشهور شود. باگذشت زمان علامت مخصوص (swoosh) به حد کافی معروف شد و کمپانی تصمیم گرفت که اسم نایک را از درون آرم حذف کنند.
«راب یانوف» دیزاینر مشهور که آرم کمپانی اپل را طراحی کرده است، درمورد طراحی این آرم اظهار داشته: تعدادی سیب خریداری کردم، آنها را در ظرفی جای دادم و ۱ هفته سرگرم ترسیم کردن شکل آنها بودم و تلاش میکردم تصویر را به بخشهای سادهتری تقسیم کنم. بین کار، یک سیب را گاز زدم و بعد ناگهان دریافتم «Bite» (به معنای گاز زدن) مثل اصطلاح بیت «Byte» در رایانه است.
این کمپانی طرحی نوین به سوژههای رازآلود و پنهان مثل میدان مغناطیسی زمین، فنگشویی، ژئودینامیک، نظریه نسبیت و نسبت طلایی اشاره دارد. دیزاینر آرم گفته به مونا لیزا، پارتنون و ولو رنه دکارت هم اشاره دارد. رنگهای قرمز، سفید و آبی همواره نماد پرچم ایالت متحده بوده است.
آدی داسلر فردی استعداد بالایی داشت. او تصمیم گرفت با جای دادن ۳ خط در جوار همدیگر در کفشهای آدیداس آنها را در بین دیگر حریفان و برندها شناسایی کند. با سپری شدن زمان این ۳ خط به آرم کامل مبدل شد و حدودا بیتغییر مانده است. در دهه ۶۰ آدی داسلر و همسرش آرم دیگر دیزاین کردند که حاوی گلی سه پر بود. در سال ۱۹۹۷، این تولید کننده کفش آرم نوین کمپانی را معرفی کرد که با ۳ نوار انحرافی کوهی خوابیده را تشکیل میدادند. که به نوبه خود بیان کنندهی چالشهایی است که هر ورزشکار با آنها روبهرو است.
Amazon به پیکان که زیر لغت amazon جای دارد توجه نمایید. این لبخند جذاب در واقع حرف a را به z متصل میکند تا با خود باوری ویژه به شما القا کند که هر چیزی بخواهید را میتوانید در این سایت خریداری کنید. به عبارتی دیگر به قول قدیمیها از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در این سایت معتبر یافت میشود.
ارسال دیدگاه