دسته بندی : عمومی

در دنیای امروزی افزایش مشکلات زندگی موجب شده که اعضای خانواده زمان کمی را به وقت گذرانی در کنار هم اختصاص دهند. سعی برای حفظ موقعیت شغلی و ارتقاء مقام یافتن در حرفه خود، موجب نادیده گرفتن احتیاجات خانواده و داشتن رابطه‌ای عمیق و صمیمی با اعضای خانواده می ‌گردد. در صورتی که شما هم جزء کسانی هستید که زمان کافی برای خانواده‌تان ندارید و شاد نیستید، نگران نباشید زیرا ما تصمیم داریم در این مطلب به ارائه روش‌هایی جهت وقت گذرانی بیشتر با اعضای خانواده و افزایش نشاط و سلامت خانواده بپردازیم.

بغل کردن اعضاء خانواده

بغل کردن یکدیگر و انجام کارهایی مثل مطالعه پیش از خواب با یکدیگر و یا انجام بازی‌های فکری یا کامپیوتری به فرزندان کمک می‌کند تا محبت والدین خود را حس کرده و احساس امنیت بیشتری از سوی شما دریافت کنند. کمک کردن به انجام فعالیت‌های مدرسه هم یکی دیگر از این روش‌ها است.

موزیک و ورزش

موزیک یک تفریح فرح‌بخش است به‌ویژه اگر شاد باشد و با رقص همراه باشد. گوش دادن به موزیک یا آواز خواندن با همدیگر روشی بی‌نظیر جهت ایجاد ارتباطی صمیمانه با اعضای خانواده است . کلمات را در کنار هم قرار دهید و طنینی آهنگین به آن ببخشید و با فرزندان خود برقصید و در حین نظافت منزلتان به موزیک مورد علاقه خود گوش فرا دهید.

شادی

ورزش به غیر از سلامتی موجب نشاط و سرحالی و بالا بردن اعتماد به نفس در وجود شما می‌شود. انجام فعالیت‌های ورزشی مثل دویدن در طبیعت، شنا و غیره مجالی برای با هم بودن اعضای خانواده را مهیا می‌کند و الگویی متناسب از والدین را برای فرزندان ایجاد خواهد کرد. انجام تمرین‌های یوگا با اعضای خانواده هم به ایجاد احساس مثبت و کم شدن استرس و اضطراب روزمره‌‌تان کمک خواهد کرد.

دادن پاداش

وقتی کودکتان کار درست و خوبی انجام  می‌دهد بایستی با دادن پاداش، او را تشویق به انجام آن کار کنید. دادان پاداش به آنها خیلی اهمیت دارد ولی با این وجود نیازی به سخت‌گیری در این مورد نیست. پاداش می‎تواند هر چیزی باشد مانند رفتن به سینما، باغ وحش، مسافرت و یا ولو یک ساعت بیشتر بازی کردن در روزهای تعطیل.

توجه به همسر

بهترین کاری که قادرید در حق کودکان خود انجام دهید، این است که به آنها نشان دهید عاشق همسر خود هستید و جهت برطرف کردن نیازهای درونی وی تمام سعی خود را خواهید کرد. این امر موجب به‌وجود آمدن احساس امنیت و آرامش در کودکتان شده و به تحکیم روابط زناشوییتان هم کمک خواهد کرد. با همسرتان تجدید خاطره کنید و همانند سال‌های اولیه ازدواجتان، او را از توجه و محبت خود سیراب کنید.

ایجاد تعادل

چنانچه هم شما و هم همسرتان به انجام فعالیت‌های شغلی می‌پردازید، خیلی مهم است که میان فعالیت‌های شغلی و خانوادگی خود تعادل ایجاد نمایید. بیشتر رویت می‌شود که اغلب خانواده‌ها به علت نبود وقت ناشی از دغدغه‌های کاری، قادر به وقت گذرانی با اعضای خانواده خود نیستند و لذا زمان مشخصی را به بودن در کنار اعضای خانواده خود اختصاص دهید تا خانواده‌ای شاد داشته باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.