دسته بندی : عمومی

با بالا رفتن سن، موها کم کم سپید می‌شوند که این جریانی طبیعی و نمی‌شود از آن اجتناب کرد. اگرچه نمی‌شود از سفید شدن موها پیشگیری کرد ولی روش‌هایی وجود دارد تا بتوانیم این جریان را آهسته‌تر کنیم. نخستین گام جهت کندتر شدن جریان سفیدی مو این است که کمتر از کالاهای شیمیایی بهره برید. کالاهای طبیعی بسیاری وجود دارد که قادریم ‎ جهت تغذیه موهایمان از آنها بهره بریم و به غیر از این نیاز است که از رژیم غذایی مغذی پیروی کنیم که احتیاجات روزمره بدن و موهای سرمان را تامین کند، جهت نمونه بهتر است از استعمال سیگار و دخانیات نیز خودداری کنیم . البته سفید شدن موها ارثی هم است. در این بین تغذیه تاثیر بسیاری دارد به ویژه میوه‌ها.

مو

میوه‌ها: موز

موز مملو از ید، آهن، ویتامین بی، ویتامین بی ۲، ویتامین بی ۳ است. این عناصر به مستحکم شدن افزون‌تر مو و تقویت فولیکول‌های آن کمک می‌کنند. ترکیب موز، عسل و آب لیمو جهت تغذیه و رشد افزون‌تر مو خیلی متناسب است و پس از مصرف تلفیق گفته شده به مدت دو تا سه هفته تاثیرات شگفت انگیز آن را ملاحظه خواهید کرد.

آب لیمو

آب لیمو ماده تاثیرگذار دیگری است که اثر معجزه آسایی در تقویت ریشه و رنگ دانه‌های مو دارد. تلفیق پودر آملا، آب لیمو و کشک را به مدت ۴۵ دقیقه پیش از استحمام برروی پوست سر خود قرار دهید و بعد سر تان را با آب گرم بشویید و این شیوه را به مدت نود روز دنبال کنید تا بهترین نتیجه جهت موهایتان حاصل شود.

میوه

بلوبری

بلوبری سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین به بهتر شدن گردش خون کمک شایانی می ‌کند. تقویت گردش خون در زیر پوست سر موجب تغذیه بهتر فولیکول‌های مو می‌شود. مابقی میوه‌‌ها دارای ویتامین سی هم نقش بسیاری در جریان کند شدن سفیدی مو دارند و همین طور خستگیتان را از بین می‌برد.

توت فرنگی و کیوی

این میوه‌ها هم دارای ویتامین سی هستند. ویتامین سی بهترین آنتی اکسیدان است و موجب دفع روغن‌های اضافی بدن می‌گردد که سپید شدن مو، ریزش مو و مابقی صدمات ایجاد شده در مو فقط به علت خصوصیات ارثی نیست و عدم گردش خون متناسب در پوست سر از علت‌های دیگر آن است. میوه‌جات دارای ویتامین بی و ویتامین سی به سالم ماندن موها کمک شایانی می‌کنند و گردش خون متناسب در پوست سر، موجب از بین رفتن سم‌ها و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و لذا بهتر است این میوه‌ها را در رژیم غذایی روزمره خود جای دهید. برای اینکه بتوانید راحت‌تر اینمیوه‌ها را نوش جان کنید بهتر است آنها را با آنها یک اسموتی خوشمزه درست کنید.

زغال اخته

این میوه خوشمزه به علت داشتن مقدار چشمگیر ویتامین سی باعث فزونی جریان خون در کف سر شده و همین امر باعث تغذیه فولیکول‌های مو می‌شود که خود عاملی جهت جلوگیری از سفید شدن موی سر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.